Tuesday, November 3, 2009

Hacking start.

I söndags var jag i sharpnude och spelade PS3 och käkade pizza. Mycket trevligt att umgås med vänner man inte ser så ofta nu för tiden. Lite för trevligt dock. Kom därirån alldeles för sen utan tanke på att det var just söndag vilket att jag missade sista tunnelbanan och fick böta fint för att få skjuts hem. Extra korkat med tanke på att det var min första dag på nya jobbet dagen efter. Sent i säng och tidigt upp, snörvelförkyld på köpet. Det är inte lätt att vara trevlig mot nytt folk när allt man gör är att snora och hosta, men jag gjorde mitt bästa.

Den här dagen kunde ha börjat mycket bättre än den gjorde. Dagen skulle börja halv nio i Älvsjö, vilket är nästan en timmes pendling. 07:40 slog jag upp ögonen och märkte att det var alldeles för ljust utanför fönstret. Väckarklockan på nya telefonen hade inte gått igång, eller så hade vi inte hört den. Själv fick jag halv panik och svor som en borstbindar, men min klippa till älskling brainstormade fram en taxi och fixade mig frukost samtidigt som jag slängde ordning allt jag behövde för dagen. En halvtimme senare var jag på plats, satt på min plats fem minuter innan uttalad tid och ytterligare en maffig summa pluringar fattigare.
Jag trodde att pengaproblemen skulle försvinna med ett nytt jobb, men det verkar som om det tar minst tre veckor till innan det blir någon slags stabilitet på allting (plus en månad om man räknar allt jag har utomstående till folk) . Nu vill familjebostäder ha 5k i deposition för nya lägenheten också, vilket min underbara sambo ligger ute med så länge.
Hälsan är i alla fall på väg åt rätt håll.

Nu ska jag snart försöka dra MLI i säng för att kolla på How I Met Your Mother, så hoppas jag att jag vaknar i tid imorgon.

Ha det fint!

ICE, ICE, APA!

No comments: