Thursday, November 26, 2009

Det ska börjas i tid...

God morgon skulle man kunna säga, om några timmar. Klockan är kvart i tre och jag har varit uppe i trekvart. Om ungefär 50 minuter sitter jag på sista nattbussen mot stan för att jobba ett snortidigt pass. Hur trött är jag då på en skala? Paradoxalt nog så har alla tidiga mornar tidigare i veckan gjort att jag var väldigt trött igår, vilket fick mig att kunna gå och lägga mig klockan åtta utan att det kändes konstigt alls och jag sov förmodligen som ett barn långt före nio. Detta har gjort att jag faktiskt känner mig piggare nu än de tre senaste mornarna när jag gått upp ungefär halv sju.

I veckan har vi haft lite olika utbildningar i bland annat hur fordonen "ser ut" inuti, ergonomi, fack och sådant. Höjdpunkten var nog när vi med instruktör fick sitta vid spakarna på X60-tåget, och jag fick ta ut tåget ur depå och till och med köra igenom en växel. Man blev lite barn på nytt, både lekfull och fruktansvärt liten när man inser att man har makt över 200 ton metallorm. Häftigt var det.

Dags att slänga i sig lite nattamat/frukost så man slipper stressa iväg sen antar jag.

Ha det fint!

"You're gonna need a bigger Apa!"

1 comment:

Cecla said...

haha.. häftigare än sj utbildningen då?! ;)