Wednesday, November 11, 2009

Självkännedom.

För att gå rakt på sak så har jag kommit fram till att jag är tråkig och har dålig hållning. Inte för att jag inte redan visste det sedan tidigare men senaste dagarna har jag verkligen börjar fundera över det. Hållningen gör jag vad jag kan göra åt saken och hoppas att det inte är för sent så att jag får puckelrygg om sisådär ett decennium. Tråkigheten manifesterar sig så att jag är på jobbet och lär mig saker, men ingenting som är särskilt spännande för utomstående (jag tryckte på den knappen, kollade så alla kom på tåget och tryckte på en annan knapp) och när jag väl kommer hem så gör jag verkligen ingenting, mycket på grund av att första lönen inte kommit än så jag känner inte att jag är värd att kasta pengar omkring mig som jag inte har. (inte för att jag kastar pengar omkring mig i vanliga fall men att noggrant putta dom åt rätt håll kan vara nästan lika roligt)
Dessutom tror jag att min handledare tycker att jag är en riktig torrboll, vilket jag i och för sig är då jag inte riktigt vet hur man umgås med nytt folk på ett normalt sätt. Varje försök till humor svischar förbi nästan obemärkt och det här ska vara en av "profilerna" på stationen vad jag förstått. Nya tag imorgon i operation "Apan vill vara omtyckt på jobbet, och helst så snart som möjligt".

Fördel med nytt jobb: Man träffar massor med nytt folk.
Nackdel med nytt jobb: Se ovan.

Idag träffade jag dock gamle kurskollegan Cissi från SJ-tiden utanför basen. Det var trevligt med ett bekant ansikte, även om det kanske var i stressigaste laget just då.

Nu ska jag sluta vara en sån gnällspik och ta tag i luntan med papper jag har framför mig om gruppvalet, det vill säga mitt schema framöver. Otroligt förvirrande när man inte ens kommit in i rutinerna och vet hur man föredrar att jobba. Lite som semestervalet som måste vara gjort före första December i år...

Ha det fint!

And now for something completely Apa!

No comments: