Wednesday, September 23, 2009

Sagan om ringtonen!

Telefonjobbet är... ett telefonjobb. Drivs med järnhand av en gollumina i en svennesliten stockholmslokal vid Stureplan. Får skit för sånt dom inte berättar att man får skit för och uppriktigt beröm kan man se sig i himlen efter. Men det är fortfarande bättre än att sälja på telefon. Imorgon ska jag på mitt tredje pass.

Efter en kul helg i Karlstad (bildbevis här) var det dags för intervju med Stockholmståg i måndags. Just precis! Imponerad tydligen på rekryteringen/informationsmötet och fick gå på intervju i ett rum ovanför mina gamla SJ-lokaler. Jag tror att även att intervjun gick bra. En och en halv timme flög förbi och det var definitivt mer samtal än förhör. Hoppas bara att de trevliga intervjuarna tyckte detsamma. Ett riktigt jobb skulle inte sitta helt fel nu.

Imorgon ska det förutom ringas för pengar även städas alldeles gratis och på fredag blir det med lite tur att jag och älsklingen tar oss till en simhall. Det var alldeles för länge sedan nu och jag behöver ta mig ut ur huset för annat än bara jobbrelaterat, och att röra på sig har jag hört är nyttigt.

Ha det fint!

Två Apor gör inte ett rätt!

No comments: