Saturday, June 13, 2009

Lost and Found.

Inatt drömde jag att jag tappade en tand. Det kändes obehagligt verkligt och det var en lättnad när jag vaknade upp och insåg att allt fortfarande satt på rätt plats.
Om jag minns min drömtydning så är det kanske inte så konstigt att jag drömde just det då att tappa tänder innebär en förlust av något slag.
Idag ska vi till Montreal och gå på nöjesfält och sen drar MLI till New York för andra gången. Sen kommer hon tillbaka med Karin i några dagar men sen är det tack och adjö tills det är dags för mig att lämna Quebec och återvända till Sverige.

På jobbet har jag hittat en länge förlorad bror i en ny britt som började när jag var på semester. Först tyckte jag inte att någonting var konstigt alls, tills han lånade mina glasögon (vilket verkar vara ganska populärt på det där stället) och det var nästan så att jag föll ur stolen jag satt på.
Det var nästan som om jag såg mig själv i en spegel. Okej, kanske inte sådär superlikt men om man "kollar snabbt", i ögonvrån eller från en viss vinkel kunde jag nästan svära på att en nåt år yngre jag (vilket känns sådär eftersom han antagligen är ett antal år äldre än mig) hade hoppat ur någon bild och börjat på min arbetsplats .
Nu kan jag inte få det ur tankarna... stackarn måste tro att jag är förtjust i honom eller nåt, så som jag inte kan låta bli att undersöka saken på håll.

Nu är det dags för frukost, och sen bär det iväg till ångest i karusellköer!

Ha det fint!

I had the time of my Apa.

No comments: