Sunday, April 4, 2010

"Vad ska jag med värdighet när jag kan ha det bra?"

Här sitter jag och lyssnar på nya fyndet Emil Jensen och drar mig för att hoppa i säng. Jag har haft det dåliga omdömet att gå och bli förkyld IGEN! Det är förmodligen samma förkylning som legat ett bra tag och redan hållit mig hemma från jobbet i två omgångar. Turligt nog har dagen varit ledig och likaså är morgondagen.
Även om jag har en bra ursäkt att bara bädda ner mig, tycka synd om mig själv och inte få någonting vettigt gjort så har jag varit relativt duktig idag i alla fall; tvättat och pluggat. Jag har en hel del hårdplugg framför mig om jag ska komma ikapp till tentan den sjuttonde, men nu har jag schemalagt min ikappläsning och följer det schemat förvånansvärt bra.
Imorgon är jag förhoppningsvis på väg uppåt efter en natt med relativt bra sömn och kan fortsätta mina duktigheter.

Älsklingen har förresten varit härifrån i helgen... igen. Det har gett mig tid att stöka runt och leka ensam sjukling och tillbringa lite extra tid med min nya leksak och med näsan i grammatiktegelstenen, men nu får det räcka. I morgon kväll är hon tillbaka. Sen är det bara några veckor till nästa resa, men den dagen den sorgen.

Nu ska jag hosta lite slem, medicinera mig och krypa till kojs, klockan är ju trots allt över två och i övermorgon ska jag upp snortidigt.

Ha det fint!

No comments: