Monday, March 29, 2010

Ansa maskrosen!

jag sitter i detta nu i Södertälje hamn och väntar på avgångstid. Laptopbatteriet har lite drygt 20 minuter liv kvar i sig, men det gör ingenting för jag är på väg hemåt. Dagen har gått fort och vädret är absolut godkänt.

I helgen började med att jag köpte dyra leksaker. Nu gäller det bara att ta tag i att bli vuxen så att jag med gott samvete kan nyttja mitt barnsliga inköp. (vilket jag fått välförtjänta bannor för)
Jag läste en artikel om att män blir vuxna först vid 27 år ålder... jag ligger efter!! Det finns lite att ta tag i innan jag kan kalla mig riktigt vuxen.

I lördags var jag och älsklingen på middag i Liljeholmen, vilket på det stora hela var trevligt. Personligen har jag inte så mycket gemensamt med våra middagsbjudare eller övriga gäster, men det vägdes väl upp med en pokervinst på 120kr. Missförstå mig rätt nu, det var inte bara pengarna som gjorde det trevligt, själva spelandet var ju huvudsaken och jag hade trivts även om det inte var så att jag vann. Det är så mycket lättare att umgås när man gör saker.

Efter jobbet blir det att åka hem, byta kläder och sen vända tillbaka till Liljeholmen för att prova en ny frisör. (och vem vet, kanske en ny frisyr?) Väl på tiden, då det ser ut som ett skatbo nånstans på huvudet hur jag än drar, blöter, kletar och kammar. Nästa steg i frisyrutvecklingen är mikrofon eller maskros, och där vill jag helst inte hamna.

Nu skriker datorn på mig att den är trött. Kanske bästa att låta den vila sista biten.

Ha det fint!

No comments: