Monday, February 1, 2010

The Adjective Noun is Verbing Adverbially.

Idag borde jag göra en hel del. Vaknade av egen maskin något efter två och tog en dryg timme senare nattbussen in till centralen och jobbet.
Jag har försökt plugga min engelska grammatik i helgen, men har haft lite svårt att fokusera. Efter fem dagar hemma hade jag knappt fått nånting gjort. I hytten däremot, där en massa yttre stimulans och distraktioner gick det däremot bättre. Ordklasser, satsdelar och fraser har jag hunnit gå igenom, men nu snurrar det i huvudet av alla förbannade pronomen (pronouns) och allt vad det heter.
Borden förresten. Jag borde plugga mer, jag borde packa några lådor inför flytten och jag borde klippa mig... men först borde jag äta frukost och ta det lugnt en stund!

Ha det fint!

No comments: