Monday, February 15, 2010

OS.... du menar som Windows eller Linux?

I helgen investerade jag i ett mobilt bredband, vilket jag hade hoppats att jag skulle få testa under arbetsdagen igår. Men tji fick jag då det var ett gammalt tåg av varianten X-10 som följde mig genom kvällen. Saken med X-10 är att det inte är säkert att använda uttaget i hytten till vanlig elektronik och då jag inte vill bränna den här stackars datorn totalt så fick jag nöja mig med att lyssna på podcasts/-caster/-castningar/internetradio på den av MLI lånade Ipoden som är så mycket bättre (och lite finare) än min gamla skrutt.
Väl framme i Södertälje där jag tillbringade några timmar i väntan på morgonens första tåg kopplade jag dock in datorn bara för att testa innan det var dag att blunda en stund, och det funkade finfint.

Nu sitter jag på tåget och är uppkopplad mot världen. 'Vad trevlig' tänker ni kanske, 'då kan du ju sitta och kolla på OS på SVT play när du inte är ute och jobbar'. Visst är grundidén trevlig, men med tanke på att det roligaste jag hade kollandes på skidskytte och nordisk kombination var att fnissa åt vissa tävlandes namn som bara folk med min upphöjt sofistikerade (läs 'en sexårings') humor kan se det roliga i. Nämnde jag att min sportintresse inte är vad det brukar vara? Jag har i alla fall vett att vara glad för Bilodeau och Kalla, och det är kul att tjejerna är i hockey-semi.

I övrigt så har jag investerat i en ny bärbar; lite lättare och mindre men ändå ett kraftpaket och ett fungerande batteri. Har en känsla av att jag får den för bra pris också. Tradera är bra att ha ibland.

Nu lämnade tåget Märsta! Jobb jobb!

Ha det fint!

1 comment:

Torvaldan said...

Men det var ju kul på riktigt! Klart man fnissar när Ulfbåge säger "fuck!" i TV gång på gång. Sen kan det hända att det spårade ur lite grann med "Spett" osv.