Sunday, August 30, 2009

Aaaaall byyy myyyyyseeeeeelf!

Arbetssökandet går vidare. I veckan har jag varit duktig och begett mig ut till intressanta butiker för att presenterat mig och dela ut CV:n. Träffade en hel del trevliga människor men fick också en och annan huvudklapp (medveten eller inte var svårt att säga, folk kanske kan vara så där äppelkäckt uppmuntrande).
Jag har också varit på informationsmöte på arbetsförmedlingen. Det gav väldigt lite annat än att jag träffade en av mina gamla fadderbarn från högskoletiden. Upplyftande... Tack vare förbättrade regler kan jag få ersättning från arbetslöshetskassan om sex månader istället för ett år. Det känns ju bra, men HUR FAN HAR DE TÄNKT ATT JAG SKA KLARA MIG I ETT HALVÅR UTAN ETT KORVÖRE!? Det är belöningen för att man åker utomlands och jobbar antar jag. Just nu känns det som om jag är helt på egen hand och jag har ungefär en månad på mig att skaffa ett jobb.

För att skriva om något trevligare så var jag och älsklingen på bio igår och såg "District 9". Jag hade ganska höga förhoppningar vilka överträffades med råge. Smart utformad science fiction-docu-action-drama med en gnutta satir som verkligen drog i rätt trådar.
Denna film är inte samma film som jag har skrivit om förr "9" som inte verkar komma till Sverige över huvud taget. Eller har jag missat någonting. För tillfället är jag i alla fall besviken på Sverige och ställer in mig på att vänta tills den kommer till videobutiken eller någon biografmagnat tar sitt förnuft till fånga och har en senarelagd premiär av filmen (även om detta innebär att de missar bästa releasedatumet ever: 09-09-09.

Nu ska jag luncha, duscha och bege mig ut i staden för att bli av med minst ett till CV.

Ha det fint!

Ingen vill veta vart du köpt din Apa!

1 comment:

Therese said...

Som vanligt så har de tänkt till igen. Ett halvår är väl ingenting, det kan man ju överleva på skorpor och vatten. Smarthuvven...